Mintadiák  ( avagy hogyan legyél minta tanuló tanulás nélkül )
A tanulást időben kell kezdeni. (Majd holnap.)
MENÜ

Sziasztok!

Elsősorban a puskázási módszerekről, szeretnék nektek írni Kacsintás, ami minden diák életében előfordul....

Én leteszteltem ezeket, szóval megbízhatóak. Használjátok bátran!!!!

I.

Hozzávalók: 1db diktafon és a hozzávaló egyfüldugós fülhallgató. Ha tudod elöre a témáját a dogának akkor o l y a n l a ss a n mondod rá hogy tudd írni amikor hallgatod. Ha hosszú hajad van, mint nekem akkor jobb használni de nem kell elkeseredni mert petya tudja a megoldást.

Hosszú ujju polót húzol, a diktafont berakod az inged ujjába úgy, hogy a könyöködnél legyen. A vezetéket kivezeted a tenyeredbe és várod a feladatokat. Ha megkaptad nyomsz egy Play-t, a bal tenyeredet a füledhez rakod és könyökölsz, mint aki fáradt. Jótanácsként csak annyit, hogy ne mondd túl halkan mert akkor nem hallod, de ne is hangosítsd fel nagyon mert meghallhatják. Ne mondd el doga elött senkinek mert téged fognak nézni egész órán. A témakörök között hagyj 4 másodperc csendet majd fütyülj egyet. Így ha nem kellenek egyes témák akkor hallgatod miközben pörgeted és számolod a sípolásokat és kapod az ötöst.

Ne szórol szóra mondd rá mert kiderül hogy egy zseni vagy és bedugnak a diliházba. Az elem legyen jó. Ha van mobilod és hozzá pénzed, jobb ennél is a head-set-es puskázás mert ott mindent be tudnak mondani a haverjaid, miközben kiolvassák az enciklopédiából vagy megoldják a feladatot.

 

II.

 

1, Fogsz egy kemény kartonlapot.
2, Vágsz belőlle egy 7 cm hosszú és 5 cm széles darabot.
3, Fogsz egy A/4 es lapot.
4, Azt is olyan méretüre vágod mint a kemény lapot hogy rá tudd ragasztani.
5, Már ahogy mondtam ráragasztod.(lehetőleg celluxal mert ha folyékonnyal csinálod akkor hullámos lesz a lap arról nem is beszélve hogy áttázik!)
6, Fogsz egy rajzszöget és óra előtt felszúrod úgy a pad alá (oda ahova kirakod a könyveket meg amin írsz csak a másik oldalára azaz alá).Az a lényeg hogy ki tudd fordítan a pad alól ha szükség van rá!Ha jön a tanár akkor meg csak visszafordítod és észre sem veszi!

Az én módszreremet már sokszor próbáltam és sikerál a dolog. A tankönyvet szépen becsukva a padba teszem óra elején. De persze egy kisebb papírcetlit berakok könyvjelzőnek... Mikor egy óvatlan pillanatban nem figyel a tanár kinyitom és az aláhúzott lényeget (tudnillik alá kell előtte húzni) szépen kimásolom a papírra.
Használjátok egészséggel

 

III.

 

Milyen szinű is a padod?

Egy érdekes puskát mutatok most be. Legyen kéznél fólia és színesnyomtató. Holnap dogát írtok föciből és még nincsen puskád. Először is megnézed, hogy milyen színű a pad, ahol írni fogjátok a dogát. (ha nem bízol a memóriádba egy kis bicskával le is faraghatsz a pad tetejéből) Hazamész és a Wordben megírod a puskát és olyan színűre fested a betűket, mint amilyen a pad színe.(azt is meg lehet csinálni, hogy a levágott paddarabból a pad színét bevinni scannerrel a gépbe, majd olyan színűre festeni a betűket) Majd ezt a szöveget a fóliára rányomtatni. Ha a fóliát rárakod a padra nem látszik a szöveg, de, ha ezt a fóliát rácsúsztatod a dogapapírodra, akkor már mindent tökéletesen ki tudsz olvasni.

 

IV.

A tanár háta mögött

20-30 perces dogákra egy elég tuti, bár ugyanannyira pofátlan módszer: Mikor tudod, hogy a doga nem lesz egész órás, és üres lapra kell írni, akkor a válaszok helyett csupán ugyanannyi mennyiségű baromságot írsz le a papírra. Amikor a tanár beszedi simán odaadod. Onnantól óra végéig megy a munka: Könyvedből ugyanolyan formátummal megírod a hibátlan dogád, mint ahogy beadtad. Csak ez nem 1-es már, hanem 5-ös. Óra végén megdumálod valamelyik haveroddal, hogy hívja oda a tanárt és dumáljon vele valamiről hosszan. Valaki takar és te a teljesen rossz dogádat közben a tanári asztalról kicseréled a hibátlanra. Nekem eddig kb. 30-szor bevált. Még soha nem buktam le. Használjátok egészséggel!!!

 

V.

 

Egy tanár tuti módszerei puskázásra

Nagyon jók ezek a módszerek, de mivel tanárként végeztem, higyjétek el, hogy az esetek 95%-ában tudja a tanár, hogy puskázol. Legalábbis amikor én voltam gyakorlaton, hát alig bírtam ki, hogy hangosan fel ne nyerítsek. Természetesen (bár nem kéne, hogy természetes legyen!) én is puskáztam az iskolák minden szintjén. Az én módszeremet azonban még nem írta le senki. Ez pedig a következő:

Az A4-es lapot hosszában 4 esetleg 5 csíkra vágod (kinek mekkora a keze) és azokra írod az anyagot. A csíkok legyenek egyforma szélesek. Összeragasztod őket cellux-szal, így egy nagyon hosszú csíkot kapsz. Ezt a csíkot pedig harmónikaszerűen összehajtogatod. Így egy lapozgatós puskát kapsz, ami elfér a tenyered közepén és töménytelen mennyiségű anyag fér rá. Ha wordben csinálod, akkor is hasábosra tördeld és véleményem szerint a 6-os betűméret a legjobb. Persze, ha jó a szemed. Az egyik mód a puskázásra: a padon van a kezed és a hüvelykujjaddal lapozol a puskában;

A másik módszer, hogy a lábad közé teszed és terpeszben látod az egészet. Csak néha nyúlsz le, amikor lapozni kell. Ez a módszer nem biztos, hogy jó az általános és középiskolában, de a főiskolán, ahol gyakran több százan is vizsgáztunk egyszerre (5 felügyelő tanár mellett), tökéletes volt.

 

VI.

 

Hasznos tanácsok

Az én módszeremhez nem kell nagy fantázia, de nekem eddig bevált,
hiszen tutibiztos, hogy a tanár nem a padlót nézi.
Tehát a módszer:
Vázlatokban, halványan, ceruzával a padod alá, mellé (lehetség
szerint)feljegyzeteled a puskádat. Mikor használod, előbb meredj ki az
ablakon, mintha gondolkodnál, aztán szép lassan vidd a tekinteted a föld
felé, és ne feltűnően (bambulva és gondolkozó fejet vágva) olvasd le ami
kell. Minden puskánál vigyázni kell erre: 
1. Ahogy megnézted, gondolkozz még egy kicsit, ne azonnal írj, mert az
feltűnő!!!
2. Ne nézz gyakran a tanárra, inkább csak mellé vhova, úgy is lehet látni, hogy
épp merre néz. 
3.Jó módszer még a padtárs lesésénél, ha közben úgy teszel, mintha írnál.Hiszen írni és lesni egyszerre nem tudsz...
4.Abszolút legyél természetes!!!


 

 

Asztali nézet